Bakan Uraloğlu açıkladı! Sakarya’dan İsviçre’ye raylı sistem ihracatı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Sakarya’da İsviçre Devlet Demiryolları için üretilen Yeni Nesil Akıllı Demiryolu Bakım Araçlarının Teslim Törenine katıldı.
Uraloğlu, konuşmasının başında AK Parti’nin İstanbul Küçükçekmece’deki seçim faaliyetlerine yönelik saldırıya tepki gösterdi.
Uraloğlu, bir seçim süreci olduğunu ve bu süreci demokratik bir yaklaşımla yürüttüklerini belirtti. “Maalesef bunu zehirlemeye, sabote etmeye çalışanlar var. Maalesef dün gece Küçükçekmece’de seçim faaliyetleri sırasında düzenlenen baskınla bu seçim süreci sabote edilmeye çalışıldı. Değerli kurul başkanımızın bahsettiği konu ne yazık ki gündeme geldi. adliyede yine gündeme geldi. Ancak buna ne kadar hazırlıklı olduğumuzu bilmiyoruz. Bunu hep birlikte gösteriyoruz. Sonuç alamayacaklarını, hedeflerine ulaşamayacaklarını hepimiz biliyoruz. İnanıyoruz ve devam ediyoruz. Allah’ın izniyle başaramayacaklar. Buna izin vermeyeceğiz. Bu saldırıyı şiddetle kınıyorum. Orada yaralanan vatandaşlarımıza da geçmiş olsun.”dedi.
Uraloğlu, bir seçim süreci olduğunu ve bu süreci demokratik bir yaklaşımla yürüttüklerini belirtti. “Maalesef bunu zehirlemeye, sabote etmeye çalışanlar var. Maalesef dün gece Küçükçekmece’de seçim faaliyetleri sırasında düzenlenen baskınla bu seçim süreci sabote edilmeye çalışıldı. Maalesef değerli komite başkanımızın konuştuğu konu bu oldu. Adliyedeki olay yeniden gündeme geldi. Ancak buna ne kadar hazırlıklı olduğumuzu bilmiyoruz. Bunu hep birlikte gösteriyoruz. Sonuç alamayacaklarını, hedeflerine ulaşamayacaklarını hepimiz biliyoruz. Öyle inanıyoruz ve yolumuza devam ediyoruz, Allah’ın izniyle başarılı olamayacaklar, buna izin vermeyeceğiz, bu saldırıyı şiddetle kınıyorum, orada yaralanan vatandaşlarımıza da çağrıda bulunuyoruz, geçmiş olsun.“dedi.
DEMİRYOLU HAT UZUNLUĞUMUZU 28 BİN 590 KİLOMETREYE ÇIKARTACAĞIZ
2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan demiryolu ağını 14 bin 165 kilometreye çıkardıklarını belirten Uraloğlu, şöyle konuştu:
“Ülkemizi sıfırdan hızlı trenle tanıştırarak 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı kurduk. Ankara-Eskişehir, Eskişehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman ve Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hatlarını devreye aldık. Tren hatları hizmete girdi. Şimdi Ankara-İstanbul Muhteşem Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi gündemde ve avan proje çalışmaları tamamlandı. Hızlı tren sınırımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle yolculuk süresini 80 dakikaya çıkaracağız.Ayrıca Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı ve son olarak Çatalca’ya ulaşacağız.Kuzey Marmara Yüksek’i de dahil ettik. Planlarımızın ortasında yer alacak Hızlı Tren sınır projesi. 2053 Ulaştırma ve Lojistik master planımız ve yol haritamızla hızlı tren hizmeti alan il sayısını artıracağız; 52. Demiryolu hattı uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız.”
KALKINMA İLE BÖLGEMİZ İÇİN ÖNEMLİ BİR BAĞLANTI KURACAĞIZ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin uluslararası alanda en değerli projelerinden birinin Kalkınma Yolu Projesi olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Proje ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden gelen yükleri, Irak’ın güneyinde inşa edilen FAV Limanı’na, 1.200 kilometrelik çift yönlü otoyol inşa ederek Türkiye’ye taşımayı planlıyoruz. Demiryolunu buradan ulusal ağımıza bağlayıp limanlarımıza ve diğer ülkelere bağlayacağız.” “Sınır kapılarımıza teslim edeceğiz.”söz konusu.
Bakan Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi ile Güney Asya ve Ortadoğu’yu; Avrupa, Kafkaslar ve Kuzey Afrika’yı yeni bir güzergahla birbirine bağlayacaklarını belirten, “Bu projenin hayata geçmesiyle bölgemiz için kuzey-güney yönünde hayati bir bağlantı kurmuş olacağız. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacak. Demiryolunun 130 kilometresini yeniden inşa edeceğiz. Önemli bir kısmı halen faaliyette olan rotadır.”söz konusu.
DEMİRYOLU AĞIMIZI YERLİ VE MİLLİ DEMİRYOLU SEKTÖRÜMÜZLE TAÇLANDIRDIK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak uyguladıkları tüm projelerde yerlilik ve millilik konularını ön planda tuttuklarını vurgulayan, “Ülkemizde demiryolu ulaşım ağımızı geliştirirken bir diğer hedefimiz de dünyadaki gelişmeleri takip ederek, yeni teknolojilerle donatılmış yerli demiryolu sanayisini geliştirmekti. Bu noktada demiryolu ağımızın geliştirilmesindeki tüm başarılarımızı, sahip olduğumuz başarılarla taçlandırdık. Aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu sanayisi. Devletin yapabileceği her türlü yasal düzenlemeyi yaptık.” “Bunu yaptık ve özel sektörün önünü açtık.”dedi.
Son 22 yılda önemli bir milli demiryolu sanayisi oluşturulduğuna dikkat çeken Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ı Ortadoğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden biri haline getirdiklerini de belirterek, “Geldiğimiz süreçte şu noktaya geldik: bugün uluslararası standartlarda yeni nesil lokomotifleri, dizel ve elektrikli tren setlerini ürettik.” “Yolcu vagonu, yük vagonu, cer konvertörleri, cer motorları, dizel motorlar, tren kontrol yönetim sistemleri gibi ana, kritik ve yan ürünleri kendimiz üretiyoruz.” söz konusu.
Bakan Uraloğlu, Cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023 yılının, ilk milli elektrikli tren setlerinin hizmete açıldığı, yüzde 70 yerlilik oranıyla üretilen yerli ve milli sürücüsüz metro aracının raylara konulduğu bir yıl olduğuna dikkat çekti. yerli ve milli ilk metro sinyal yazı sistemleri kullanılmaya başlandı. .
Uraloğlu konuşmasına şöyle devam etti:
“Yeni Sakarya adını verdiğimiz, saatte 160 km hızla ülkemizin ilk Milli ve Yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde 2 adet prototip seti tamamlayarak hizmete aldık. Seri üretime başladık, kapasiteyi artırmayı planlıyoruz.” Bu tren setlerinin sayısını 2030 yılına kadar 56’ya çıkaracağız. Saatte 225 km hıza sahip Milli Elektrikli Yüksek Hızlı Tren Seti Projesi’nde tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. Prototip üretimini 2024 yılında tamamlamayı planlıyoruz. Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Ana Hat Lokomotif Projesi’nde prototip üretimini tamamlayarak raylara yerleştirdik.Milli Banliyö Tren Seti Prototip araç üretim çalışmalarımız devam ediyor.Milli Tren Vizyonumuzla cer motoru, cer konvertörü ve treni geliştiriyoruz. TÜBİTAK-RUTE ile birlikte TÜRASAŞ markasıyla milli banliyö ve hızlı tren projesinde kontrol yazılımı ve artık Kayseri’de faaliyet gösteren bir diğer özel şirket olan ASPİLSAN’ın ürettiği ilk ihtiyaç akü bataryalarına yüzde 51 yerlilik oranıyla ulaşıyoruz. . “Metro araçlarını da kullanacağız”
ÜLKEMİZE 7 MİLYON EURO KATMA DEĞER SAĞLAYACAKLAR
Uraloğlu, Türk firmalarının bugüne kadar hayata geçirdikleri proje, ürün ve çalışmalarla neler başarabileceklerini gösterdiğini belirterek, şöyle konuştu:
“ÖZBİR onlardan biri… ÖZBİR, Gaziray Milli Banliyö Projemiz için döşeme sistemi, yan duvar kaplamaları, makinist masası alt ve üst etekleri ve boji kontak elemanlarını üretti. ÖZBİR ayrıca Milli Elektrikli Trenimiz için makinist masası ve üst eteklerini üretti. Set Projesi.Projelerdeki değerli paydaşlarımızdan biridir.Ayrıca 17 yıldır demiryolu branşında edindikleri tecrübe ve 6 farklı ülkede tamamladıkları işlerle ülkemize büyük katkılar sağlamışlardır. İsviçre Devlet Demiryolları için üretecekleri 8 adet yeni nesil Cataner Border montajlı-demontajlı araç ve 28 adet vinçli yol bakım aracının projelerini ülkemize toplam 7 Milyon dolar yatırımla yapacaklar. Alman Devlet Demiryolları için 5 Milyon Euro değerindeki hibrit yol bakım kabinleri ve İsviçreli Müller Teknoloji firması için 1,5 Milyon Euro değerinde yüksek kaliteli hibrit lokomotif kabinleri tamamen Özbir Vagon tarafından tasarlandı, üretildi ve montajı yapıldı. Ayrıca maliyetli çalışmalarına da devam ediyorlar. Hem demiryolu sanayimizin hem de ülke ekonomimizin gelişimine yaptıkları katkılardan dolayı kendilerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum. “Raylı sistem üreticileri arasında en üst klasmanda yer alarak Türk Yüzyılını başlatmanın gururunu yaşıyoruz.”
Açılış töreninin ardından Bakan Uraloğlu fabrikayı ziyaret ederek araçların üretim yerlerini inceledi.